NeverLost RC Kos Island
Θέλετε να αντιδράσετε στο μήνυμα; Φτιάξτε έναν λογαριασμό και συνδεθείτε για να συνεχίσετε.


Forum of Never Lost Riders Club Kos Island.
 
BLOG  ΦόρουμΦόρουμ  Latest imagesLatest images  ΕγγραφήΕγγραφή  ΣύνδεσηΣύνδεση  
Κορυφαίοι συγγραφείς του μήνα
Κανένας
Πρόσφατα Θέματα
» ΕΡΓΑΛΕΙΟ RIDERS
ΛΑΣΤΙΧΑ ΚΑΙ ΑΖΩΤΟ Icon_minitimeΤετ Μαρ 21, 2012 12:47 pm από kostas fz6

» CARBON LOOK
ΛΑΣΤΙΧΑ ΚΑΙ ΑΖΩΤΟ Icon_minitimeΠαρ Δεκ 09, 2011 4:24 pm από patrinos

» ΑΓΟΡΑ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ
ΛΑΣΤΙΧΑ ΚΑΙ ΑΖΩΤΟ Icon_minitimeΠεμ Νοε 24, 2011 3:46 pm από kostas fz6

» Τεράστια Ευκαιρία....Όποιος Προλάβει...!!!
ΛΑΣΤΙΧΑ ΚΑΙ ΑΖΩΤΟ Icon_minitimeΠαρ Νοε 18, 2011 8:25 pm από kiki

» Ευκαιρία....
ΛΑΣΤΙΧΑ ΚΑΙ ΑΖΩΤΟ Icon_minitimeΠεμ Νοε 17, 2011 11:28 pm από kostas fz6

» Αγορά από Stelpet
ΛΑΣΤΙΧΑ ΚΑΙ ΑΖΩΤΟ Icon_minitimeΚυρ Νοε 13, 2011 4:06 pm από Leuteris_K

» ΑΓΟΡΑ ΞΕΝΟΝ
ΛΑΣΤΙΧΑ ΚΑΙ ΑΖΩΤΟ Icon_minitimeΠεμ Οκτ 27, 2011 8:26 pm από Markos

» Βαθμολόγιση ελαστικών
ΛΑΣΤΙΧΑ ΚΑΙ ΑΖΩΤΟ Icon_minitimeΤρι Σεπ 27, 2011 1:13 pm από Markos

» Τα ταξιδια μου.
ΛΑΣΤΙΧΑ ΚΑΙ ΑΖΩΤΟ Icon_minitimeΤετ Σεπ 14, 2011 7:20 pm από cbfaras


 

 ΛΑΣΤΙΧΑ ΚΑΙ ΑΖΩΤΟ

Πήγαινε κάτω 
ΣυγγραφέαςΜήνυμα
Markos

Markos


Αριθμός μηνυμάτων : 404
Points : 5690
Ημερομηνία εγγραφής : 27/11/2010
Ηλικία : 43
Τόπος : Kos Island

ΛΑΣΤΙΧΑ ΚΑΙ ΑΖΩΤΟ Empty
ΔημοσίευσηΘέμα: ΛΑΣΤΙΧΑ ΚΑΙ ΑΖΩΤΟ   ΛΑΣΤΙΧΑ ΚΑΙ ΑΖΩΤΟ Icon_minitimeΠαρ Ιουλ 08, 2011 5:21 pm

Ας αρχίσουμε μια συζητησούλα για την (οχι και τόσο νεα) μόδα με το άζωτο στα ελαστικα.

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΑΖΩΤΟ

Το άζωτο είναι ενα αέριο το οποίο συναντάται σε ποσοστό 70% στον ατμοσφαιρικό αέρα.
Ειναι αδρανές αέριο (δεν συστέλλεται - διαστέλλεται με την διαφορά θερμοκρασίας) και το Ειδικό του βάρος είναι χαμηλότερο απο του Αέρα. (κοινώς ειναι πιο "ελαφρύ").

ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΤΑΙ
Το άζωτο χρησιμοποιείτα επι το πλείστον για πλήρωση φιαλών (ως προωθητικό αέριο σε πυροσβεστήρες, spray κλπ) και σε υδραυλικά συστήματα υψηλών πιέσεων (αμορτισέρ αυτοκινήτου). Σε γενικές γραμμές, χρησιμοποιείται αζωτο όπου έχουμε υψηλές πιέσεις, οι οποίες με ατμοσφαιρικό αέρα θα μπορούσαν να αλλάξουν δραματικά με την αύξηση +- 1 C.

Ας αναλογιστούμε πρώτα ΓΙΑΤΙ φουσκώνουμε τα λάστιχα...

ΠΛΗΡΩΣΗ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
Τα λάστιχα, έχουν εναν σκελετό, ο οποίος πρέπει να παραμένει πάντα σε σωστή "φόρμα". Τα λάστιχα, διατηρούν τη σωστή "φόρμα" τους όσο η πίεση στο εσωτερικό του ελαστικού είναι ίδια με αυτή που μας έχει θεσπίσει ο κατασκευαστής.

Αν όμως τα πληρώσουμε με αμοσφαιρικό αέρα σε θερμοκρασία 35οC, όταν η θερμοκρασία "πέσει" (είτε γιατι νύχτωσε, είτε γιατι πατήσαμε νερά κλπ) ο αέρας στο ελαστικό (λόγω της μείωσης της θερμοκρασίας και μόνο), θα χάσει την "φόρμα" του.

Ενα λάστιχο αυτοκινήτου με μειωμένη πέση:
ΛΑΣΤΙΧΑ ΚΑΙ ΑΖΩΤΟ Ctrp_0907_06_z+race_car_traction_control+low_tire_pressure
Παρατηρούμε οτι ο σκελετός έχει χάσει τη "φόρμα" του και το πέλμα του ελαστικού δεν "εφαπτεται" ολόκληρο στον δρόμο.

Εμείς βγαίνουμε εθνική και βαράμε τελικές μέχρι την Χαλκίδα.

Το λάστιχο υπερθερμαίνεται και η πίεση ανεβαίνει κατακόρυφα.
ΛΑΣΤΙΧΑ ΚΑΙ ΑΖΩΤΟ Ctrp_0907_07_z+race_car_traction_control+high_tire_pressure
Παρατηρούμε πάλι, οτι ο σκελετός έχει χάσει τη "φόρμα" του και το πέλμα του ελαστικού δεν "εφαπτεται" ολόκληρο στον δρόμο.

Πληρώνοντας το ελαστικό με Αζωτο που δεν συστελλεται - διαστέλλεται, εξασφαλίζουμε την συνεχή σωστή πίεση του ελαστικού, παρ' όλες τις διαφορές θερμοκρασίας που μπορεί να υπάρξουν.

Συν τοις άλλοις, εξοικονομούμε και καποια ελάχιστα (εως μηδαμινά) γραμμάρια βενζίνης και τακακίων λόγω πιο ελαφριάς περιστρεφόμενης μάζας (μικρότερη ροπη αδράνειας ή απλοϊκά, μικρότερη "αντίσταση" του τροχού στο να αρχίσει να "γυρίζει".

ΠΛΗΡΩΣΗ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑΣ

Στην μοτοσυκλέτα τα πράγματα είναι εντελώς διαφορετικά.
Ας φανταστούμε οτι ξεκινάμε με την μοτοσυκλέτα μας για να πάμε οπουδήποτε.
Φαντάζομαι αυτό που θέλουμε όλοι, είναι τα λάστιχά μας να ζεσταθούν ΟΣΟ ΠΙΟ ΓΡΗΓΟΡΑ ΓΙΝΕΤΑΙ!

Ξεκινάμε λοιπόν και επειδή εχουμε κρύο αέρα στα λάστιχα (άρα και χαμηλή πίεση) το λάστιχο έχει αυτή την μορφή.
ΛΑΣΤΙΧΑ ΚΑΙ ΑΖΩΤΟ 55706502

Παρατηρούμε οτι το λάστιχο, λόγω χαμηλής πίεσης, έχει μεγαλύτερη επιφάνεια που τρίβεται με τον δρόμο.
Με αυτό επιτυγχάνονται 2 πραγματα:

-Πρόσφυση λογω μεγαλύτερης επιφανειας τριβής (μιας και το λάστιχο ακόμα δεν εχει ζεσταθεί, θέλουμε να πατάει όσο το δυνατών περισσότερο πέλμα για να έχουμε εστω ενα κράτημα)
-Γρήγορη θέρμανση του ελαστικού (δια τις τριβής δημιουργείται θερμότητα. Μεγαλύτερη επιφάνεια τριβής = σε μεγαλύτερη επιφάνεια του ελαστικού δημιουργείται θερμότητα)

Το ελαστικό σιγά σιγα λογω της τριβής θερμαινεται.

Με το που θερμανθεί το ελαστικό ομως, δεν αυξανεται η θερμοκρασία και στον αέρα που έχει μέσα?

Με το που αυξηθεί ο αέρας, δεν θα διασταλθει?

Αφου διαστάλθηκε, δεν θα αυξήσει την πίεση στο εσωτερικό του ελαστικού?

ΤΣΟΥΠ! Η πίεση ανέβηκε και το λάστιχο ήρθε στη σωστή πίεση λειτουργίας. Τώρα πατάει έτσι.

ΛΑΣΤΙΧΑ ΚΑΙ ΑΖΩΤΟ 65690344

Παρατηρήστε οτι οταν ζεσταθεί το λάστιχο, αρχίζει πλεον και λειτουργεί η μοριακή του δομή οσον αφορά την προσφυση, ενω η επιφάνεια τριβής μειώνεται (επακόλουθο της αύξησης της πίεσης)

Αν τώρα περάσουμε απο ενα μερος με νερά και η θερμοκρασία στο ελαστικό πέσει (κοινώς κρυώσει το λαστιχο), θα κρυσει ο αέρας και αυτομάτως θα συσταλθεί, κατεβάζοντας την πιεση, αφήνοντας πάλι περισσότερο πέλμα να τρίβεται με το εδαφος.
Αυτομάτως γινονται 2 πραγματα.
-Το λαστιχο ανεβαζει θερμοκρασια
-Μεγαλύτερη επιφάνεια πέλματος τριβεται και στραγγιζει απο τα νερά.
ΛΑΣΤΙΧΑ ΚΑΙ ΑΖΩΤΟ 55706502

Μετά απο λίγο ζεσταίνεται το λαστιχο κλπ κλπ.

Με τον αέρα δηλαδή, πετυχαίνουμε να έχουμε ενα "έξυπνο" γέμσμα ελαστικού, το οποίο "αισθάνεται" τις διαφορές θερμοκρασίας του ελαστικού και αναλόγως αλλάζει την πίεσή του, επιτρέποντας μεγαλύτρη ή μικρότερη επιφάνεια τριβής του ελαστικού με τον δρόμο, ωστε να φέρει το ελαστικό στην σωστή θερμοκρασία λειτουργίας.

Ας φανταστούμε τωρα οτι έχουμε αζωτο στα λαστιχα. Το άζωτο δεν εχει συστολές διαστολές. Ο βουλκανιζατεράς πλεον μας βάζει την πίεση που θα είχαμε στο ελαστικό αν ήταν ζεστό (γι αυτό λενε οι βουλκανιζατεραδες οτι αλλάζει η πίεση οταν βαζεις αζωτο).

Εχουμε πλεον στη μοτοσυκλετα ενα λαστιχο που ειναι ΠΑΝΤΑ έτσι.
ΛΑΣΤΙΧΑ ΚΑΙ ΑΖΩΤΟ 65690344

Οταν εμεις το πρωι ξεκινήσουμε απο το σπίτι, το λάστιχο με το άζωτο που θα έχει την πραπάνω μορφή, λόγω μειωμένης επιφάνειας τριβής, δεν θα αργησει πιο πολύ να ζεσταθεί?

Εμείς ουσιαστικά τι θελουμε? ΖΕΣΤΑ λάστιχα ΟΣΟ ΠΙΟ ΓΡΗΓΟΡΑ ΓΙΝΕΤΑΙ!

Οπότε καπου εδω το αζωτο αρχίζει και μας τα χαλάει.

Αν τωρα πατήσουμε νερά, το λάστιχο κρυώνει. Το ελαστικό όμως θα κρατήσει την μικρή επιφάνεια τριβής του με το εδαφος και δεν θα ζεσταθεί, αλλα ούτε θα διώξει τα νερά τόσο γρήγορα.

Κακό αυτό... Κάπου εδώ το Αζωτο θα πρέπει να αποχωρήσει απο την παρέα...

ΑΖΩΤΟ ΚΑΙ ΠΙΣΤΑ
Εδώ τα πράγματα αλλάζουν...
Το Άζωτο, λόγω του οτι ειναι πιο ελαφρυ απο τον αέρα, βοηθάει στις μοτοσυκλέτες οσον αφορά το γυροσκοπικό (στρίψιμο του τροχου), την επιτάχυνση αλλα και το φρεναρισμα (λογω μικρότερης περιστρεφόμενης μαζας, κατι σαν να εχετε πιο ελαφρια ζαντα)

Η διαφορά είναι οτι οι αγωνιζόμενοι δεν περιμένουν να ζεστάνουν τα λαστιχα τους.
Η θερμοκρασία λειτουργίας των ελαστικών (θερμοκρασία λειτουργίας = η θερμοκρασία που μπορεί η μοριακή δομή του ελαστικού να αρχίσει να έχει ικανή "τριβή" με το έδαφος (χονδρικα χονδρικα το είπαμε..)) ερχεται πριν την εκκίνηση, με ειδικές κουβέρτες. Ολοι τις έχετε δει. Δεν τους ενδιαφέρει να ζεστάνουν τα λάστιχα τους οπως μας εδιαφερει εμας. Εκτός αν όλοι έχουμε κουβέρτες στο σπίτι και τις βάζουμε πριν φυγουμε για τη δουλειά. εδω το πραγμα αλλαζει :tooth:

Επίσης, πόσες φορές θα πετύχετε αγωνιζόμενο να πετυχαίνει στην έξοδο της Κ7 την κυρα Μαρίκα που πλένει το πεζοδρόμιο?

Υπο αυτές τις συνθήκες λοιπόν (οταν υπάρχει εξοπλισμός θερμανσης ελαστικων, η οδήγηση ειναι οριακή υπο κλειστές συνθήκες και τα δευτερόλεπτα παιζουν ρόλο) το Αζωτο ειναι πρωτοπόρος στην μοτοσυκλέτα.

ΕΠΙΛΟΓΟΣ
Επειδή ξερετε οτι ειμαι γκρνιάρης και ανάποδος ανθρωπος, να πω και κατι ακόμα...
Ακούω τους λαστιχάδες που λένε οτι ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ, ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ κλπ να συμπληρώσεις αέρα σε λάστιχο με άζωτο.


Ας πούμε οτι το λαστιχο σας έχει μέσα 10 λιτρα άζωτο και συμπληρώσετε 0.5 λιτρα αέρα.
Ο ατμοσφαιρικός αέρας αποτελείται απο 70% αζωτο.
Αρα το 0.5 λιτρο αέρα, έχει 150 ml αέρια τα οποία δεν είναι άζωτο.
Εχετε λοιπόν ενα ελαστικό το οποίο έχει 10350ml αζωτο και 150ml άλλα αέρια.
Μπορείτε να δείτε οτι βασει των αναλογιών, η επιρροή των λοπών αερίων θα είναι μηδαμινη?

Επίσης να κανω μια ερωτηση?

Οταν σας γεμίζουν τα ελαστικά με Αζωτο, τα βαζουν σε καποιο δοχείο Κενού Αέρους, ετσι ωστε να ρουφήξουν ΟΛΟ τον ατμοσφαιρικό αέρα απο μέσα, ετσι ωστε το ελαστικό να έχει 100% Αζωτο?

Ο λογος παίδες είναι ένας.

ΑΙΣΧΡΟΚΕΡΔΕΙΑ.


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
http://www.neverlostrc.com
 
ΛΑΣΤΙΧΑ ΚΑΙ ΑΖΩΤΟ
Επιστροφή στην κορυφή 
Σελίδα 1 από 1

Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτήΔεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
NeverLost RC Kos Island :: OUR BABY´S :: Βελτιώσεις-
Μετάβαση σε: