NeverLost RC Kos Island
Θέλετε να αντιδράσετε στο μήνυμα; Φτιάξτε έναν λογαριασμό και συνδεθείτε για να συνεχίσετε.


Forum of Never Lost Riders Club Kos Island.
 
BLOG  ΦόρουμΦόρουμ  Latest imagesLatest images  ΕγγραφήΕγγραφή  ΣύνδεσηΣύνδεση  
Κορυφαίοι συγγραφείς του μήνα
Κανένας
Πρόσφατα Θέματα
» ΕΡΓΑΛΕΙΟ RIDERS
Σωστή και ασφαλής οδήγηση Icon_minitimeΤετ Μαρ 21, 2012 12:47 pm από kostas fz6

» CARBON LOOK
Σωστή και ασφαλής οδήγηση Icon_minitimeΠαρ Δεκ 09, 2011 4:24 pm από patrinos

» ΑΓΟΡΑ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ
Σωστή και ασφαλής οδήγηση Icon_minitimeΠεμ Νοε 24, 2011 3:46 pm από kostas fz6

» Τεράστια Ευκαιρία....Όποιος Προλάβει...!!!
Σωστή και ασφαλής οδήγηση Icon_minitimeΠαρ Νοε 18, 2011 8:25 pm από kiki

» Ευκαιρία....
Σωστή και ασφαλής οδήγηση Icon_minitimeΠεμ Νοε 17, 2011 11:28 pm από kostas fz6

» Αγορά από Stelpet
Σωστή και ασφαλής οδήγηση Icon_minitimeΚυρ Νοε 13, 2011 4:06 pm από Leuteris_K

» ΑΓΟΡΑ ΞΕΝΟΝ
Σωστή και ασφαλής οδήγηση Icon_minitimeΠεμ Οκτ 27, 2011 8:26 pm από Markos

» Βαθμολόγιση ελαστικών
Σωστή και ασφαλής οδήγηση Icon_minitimeΤρι Σεπ 27, 2011 1:13 pm από Markos

» Τα ταξιδια μου.
Σωστή και ασφαλής οδήγηση Icon_minitimeΤετ Σεπ 14, 2011 7:20 pm από cbfaras


 

 Σωστή και ασφαλής οδήγηση

Πήγαινε κάτω 
ΣυγγραφέαςΜήνυμα
Leuteris_K
Treasurer
Leuteris_K


Αριθμός μηνυμάτων : 119
Points : 5192
Ημερομηνία εγγραφής : 29/11/2010
Ηλικία : 37

Σωστή και ασφαλής οδήγηση Empty
ΔημοσίευσηΘέμα: Σωστή και ασφαλής οδήγηση   Σωστή και ασφαλής οδήγηση Icon_minitimeΚυρ Ιουλ 17, 2011 10:43 pm

Χρησιμοποιώντας το κάτω μέρος του σώματός μας στην οδήγηση


Πολλές φορές η θέση σώματος που μας δίνει μια μοτοσικλέτα ή η δικιά μας τεμπελιά μας κάνει να μην κουνιόμαστε καθόλου από το σημείο που καθίσαμε και να μη χρησιμοποιούμε καθόλου το κάτω μέρος του σώματός μας. Ωστόσο υπάρχουν πολλοί τρόποι με τους οποίους χρησιμοποιώντας τα πόδια μας και το κορμί μας να οδηγούμε γρηγορότερα, ομαλότερα και με μεγαλύτερη ασφάλεια. Για την σπορ ή αγωνιστική οδήγηση χρειάζεται να χρησιμοποιούμε όλες τις τεχνικές του ρεπερτορίου μας και μέρος αυτών είναι και η σωστή χρηση του κάτω μέρους του σώματός μας.


Γιατί να το κάνω

Η πιο δύσκολη δουλειά που επιτελεί το κάτω μέρος του σώματός μας είναι να στηρίζει και να σταθεροποιεί το πάνω μέρος, ώστε να διευθύνει ανενόχλητα τη μοτοσικλέτα. Το τιμόνι ή τα clip-ons προορίζονται μόνο για να κατευθύνουμε τη μοτοσικλέτα και οποιαδήποτε δύναμη, είτε από τινάγματα, είτε απ’ τη λάθος προσπάθειά μας να κρατηθούμε απ’ αυτά αναταράσσουν το πλαίσιο. Αντίθετα πρέπει να στηριζόμαστε στη μηχανή σφίγγοντας το ρεζερβουάρ με τα πόδια μας και χρησιμοποιώντας τους μύες του κορμού μας, ώστε να μην έχουμε καθόλου βάρος στα χέρια μας ακόμα και στην ευθεία ή καθώς κρεμιόμαστε στη μέση μιας στροφής. Το πλεονέκτημα σ’ αυτήν την περίπτωση είναι διπλό: απ’ τη μια το βάρος των χεριών και του κορμού δεν επηρεάζουν την κατευθυντικότητα (δεν πέφτουν δηλαδή στο τιμόνι ή τα clip-ons), επιτρέποντάς μας ελεύθερα να κάνουμε μικροδιορθώσεις, ενώ απ’ την άλλη αυτή η χαλάρωση στα χέρια μας απομακρύνει το ενδεχόμενο να αναστατώσουμε κατά λάθος την ευαίσθητη ισορροπία της γεωμετρίας κατά την στροφή από κάποια δύναμη που θα ασκούσαμε, καθώς στηριζόμαστε πάνω στο τιμόνι ή τα clip-ons, κάτι που μπορεί να οδηγήσει από μια αναστάτωση και ταλάντωση έως το φαινόμενο του tank slapping όταν το τιμόνι ή τα clip-ons κινούνται και ταλαντεύονται βίαια κι ανεξέλεγκτα.


Πώς να το μάθω

Βάλτε τη μηχανή στο κεντρικό stand (αν έχει) ή αλλιώς σ’ ένα paddock stand ή στο πλαϊνό stand (αλλά στην τελευταία περίπτωση ζητήστε από ένα φίλο να βρίσκεται κοντά). Καθίστε στη μηχανή σε μια άνετη θέση (συνήθως αφήνοντας ένα μικρό κενό μπροστά απ’ το ρεζερβουάρ μεγέθους περίπου μιας γροθιάς). Σφίξτε το ρεζερβουάρ με τα γόνατά σας, σφίξτε τους κοιλιακούς και προσπαθήστε να πάρετε τα χέρια απ’ το τιμόνι ή τα clip-ons. Στην αρχή θα το βρείτε λίγο δύσκολο να ισορροπήσετε χωρίς να πέσετε (να βρείτε αντίσταση δηλαδή) στο ρεζερβουάρ (ειδικά αν η μηχανή είναι ss ή με σκυφτή θέση οδήγησης). Αυτό σημαίνει ότι χρειαζόμαστε εξάσκηση στους κοιλιακούς μύες και στους μύες των ποδιών (βλέπε γυμναστήριο, κάμψεις, καθισματάκια και τα συναφή). Δοκιμάστε έπειτα το ίδιο με τον κορμό γερμένο όπως θα κάνατε σε μια στροφή. Ύστερα δοκιμάστε στο δρόμο (χωρίς να παίρνετε ωστόσο τα χέρια απ’ το τιμόνι…απλά προσπαθήστε να μη στηρίζεστε σ’ αυτό) στην αρχή στις ευθείες κι έπειτα σε στροφές. Μετά από αρκετή εξάσκηση θα είστε ικανοί να μην ασκείτε πίεση στο τιμόνι ακόμα κι όταν κρέμεστε απ’ τη μηχανή στην πίστα.


Κορμί ελατήριο

Μια ακόμα δουλειά που κάνει το κάτω μέρος του σώματος είναι να λειτουργεί σαν ανάρτηση. Αν παρακολουθήσετε έναν αγώνα BMX ή Motocross, θα δείτε τους αθλητές να στέκονται όρθιοι στα μαρσπιέ και να λυγίζουν τα πόδια τους στις ανωμαλίες του εδάφους ή στα άλματα για να βοηθήσουν στην απορρόφηση των χτυπημάτων. Αν και εμείς δε θέλουμε να σηκώσουμε το σώμα μας από τη θέση οδήγησης (παρά μόνο ίσως σε εξαιρετικές περιπτώσεις), μπορούμε ωστόσο να βοηθήσουμε στην απορρόφηση των χτυπημάτων από τις ανωμαλίες του δρόμου μοιράζοντας το βάρος του σώματός μας ανάμεσα στα πόδια μας στα μαρσπιέ και στον «πισινό» μας στη σέλα. Πάλι λοιπόν στηριζόμαστε με το κάτω μέρος του σώματος κι αφήνουμε το πάνω μέρος μας να κινείται ελεύθερα μαζί με τη μηχανή βοηθώντας να μειώσουμε την ένταση του σώματός μας αλλά και των αναρτήσεων. Με λίγα λόγια δρούμε σαν ελατήριο κι εκτονώνουμε τις δυνάμεις χωρίς να στρεβλώνουν την πορεία της μηχανής.


Το σώμα στις στροφές

Το κάτω μέρος του σώματός μας βοηθά επίσης να παίρνουμε καλύτερα τις στροφές. Όταν μεταφέρεστε απ’ τη μιαν άκρη στην άλλη, πατήστε στο εσωτερικό μαρσπιέ (αυτό που κοιτά προς τη μεριά της στροφής). Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε τον προσαγωγό που εξωτερικού ποδιού (αυτού που δεν κοιτάει προς τη στροφή), ώστε να ασκήσετε πίεση (κόντρα) στο ρεζερβουάρ και αντίστοιχα να ασκήσετε πίεση και με την εξωτερική φτέρνα στο hanger του εξωτερικού μαρσπιέ, ώστε να επαναφέρετε τη μηχανή και το σώμα σας στην όρθια θέση. Χρησιμοποιούμε αυτές τις δυνάμεις για να περιστρέφουμε τη μηχανή γύρω απ’ τον άξονα κλίσης της, χρησιμοποιώντας το πάνω μέρος του σώματός μας σαν μοχλό για να βοηθά στο γυροσκοπικό. Φυσικά καθ’ όλη τη διαδικασία φροντίζουμε οι κινήσεις μας να είναι ομαλές για να μη διαταράσσουμε τις λεπτές ισορροπίες. Π.χ. αν βγάζουμε σώμα, γλιστράμε ομαλά πάνω στη σέλα απ’ τη μια στην άλλη μεριά. Δείτε τους τρόπους που χρησιμοποιούν διάφοροι αγωνιζόμενοι για να «ρίξουν» τη μοτοσικλέτα τους απ’ τη μια μεριά στην άλλη για να αντιληφθείτε τις δεξιότητες που χρειάζονται για να κρεμούν το σώμα τους στην πίστα: όταν η μηχανή «πέφτει», όταν ο αναβάτης κινείται προς την κατεύθυνση της κλίσης της μηχανής κι όταν κινούνται κι οι δυο μαζί (μηχανή και αναβάτης). Πειραματιστείτε σε περιβάλλον πίστας με διάφορες τεχνικές που θα κάνουν τη μηχανή σας να «πέφτει» αρκετά γρήγορα.


Step by step

Μπορεί όλ’ αυτά να φαίνονται αρκετά περίπλοκα στην αρχή, προσπαθώντας να τα κάνει κανείς όλα μαζί μεμιάς: να διώξει το βάρος απ’ τα χέρια, να απορροφά με το σώμα τις ανωμαλίες και να στρίβει. Αν πάτε αμέσως να «κρεμαστείτε» στις στροφές και να «ξαναμαζευτείτε» στις ευθείες, θα έχετε πολλά στο μυαλό σας. Ξεκινήστε λοιπόν βήμα-βήμα με το πιο σημαντικό: να κρατάτε χαλαρό το πάνω μέρος του σώματός σας στηριζόμενοι στα πόδια και τον κορμό κι από ‘κει και πέρα προσθέστε σταδιακά τα υπόλοιπα. Σε κάθε θέμα που σχετίζεται με τη θέση οδήγησης υπάρχει μια ισορροπία ανάμεσα στην άνεση και στις επιδόσεις. Δοκιμάστε διάφορες παραλλαγές μέχρι να βρείτε τον κατάλληλο συμβιβασμό. Δεν είναι κι ό,τι καλύτερο να χρησιμοποιείτε μια τεχνική που μετά από λίγα λεπτά θα σας κουράσει απίστευτα τα πόδια. Πάνω απ’ όλα πειραματιστείτε: υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορείτε να σπρώξετε εκτός απ’ τα μαρσπιέ και μπορεί να εκπλαγείτε απ’ το τι μπορεί να σας βοηθήσει.


Πηγή: http://www.sportrider.com
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
 
Σωστή και ασφαλής οδήγηση
Επιστροφή στην κορυφή 
Σελίδα 1 από 1
 Παρόμοια θέματα
-
» Σωστός & Ασφαλής εξοπλισμός αναβάτη

Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτήΔεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
NeverLost RC Kos Island :: RIDER :: Ασφαλής Οδήγηση Αναβάτη-
Μετάβαση σε: