NeverLost RC Kos Island
Θέλετε να αντιδράσετε στο μήνυμα; Φτιάξτε έναν λογαριασμό και συνδεθείτε για να συνεχίσετε.


Forum of Never Lost Riders Club Kos Island.
 
BLOG  ΦόρουμΦόρουμ  Latest imagesLatest images  ΕγγραφήΕγγραφή  ΣύνδεσηΣύνδεση  
Κορυφαίοι συγγραφείς του μήνα
Κανένας
Πρόσφατα Θέματα
» ΕΡΓΑΛΕΙΟ RIDERS
Πίσω φρένο... αυτός ο άγνωστος! Icon_minitimeΤετ Μαρ 21, 2012 12:47 pm από kostas fz6

» CARBON LOOK
Πίσω φρένο... αυτός ο άγνωστος! Icon_minitimeΠαρ Δεκ 09, 2011 4:24 pm από patrinos

» ΑΓΟΡΑ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ
Πίσω φρένο... αυτός ο άγνωστος! Icon_minitimeΠεμ Νοε 24, 2011 3:46 pm από kostas fz6

» Τεράστια Ευκαιρία....Όποιος Προλάβει...!!!
Πίσω φρένο... αυτός ο άγνωστος! Icon_minitimeΠαρ Νοε 18, 2011 8:25 pm από kiki

» Ευκαιρία....
Πίσω φρένο... αυτός ο άγνωστος! Icon_minitimeΠεμ Νοε 17, 2011 11:28 pm από kostas fz6

» Αγορά από Stelpet
Πίσω φρένο... αυτός ο άγνωστος! Icon_minitimeΚυρ Νοε 13, 2011 4:06 pm από Leuteris_K

» ΑΓΟΡΑ ΞΕΝΟΝ
Πίσω φρένο... αυτός ο άγνωστος! Icon_minitimeΠεμ Οκτ 27, 2011 8:26 pm από Markos

» Βαθμολόγιση ελαστικών
Πίσω φρένο... αυτός ο άγνωστος! Icon_minitimeΤρι Σεπ 27, 2011 1:13 pm από Markos

» Τα ταξιδια μου.
Πίσω φρένο... αυτός ο άγνωστος! Icon_minitimeΤετ Σεπ 14, 2011 7:20 pm από cbfaras


 

 Πίσω φρένο... αυτός ο άγνωστος!

Πήγαινε κάτω 
ΣυγγραφέαςΜήνυμα
Leuteris_K
Treasurer
Leuteris_K


Αριθμός μηνυμάτων : 119
Points : 5193
Ημερομηνία εγγραφής : 29/11/2010
Ηλικία : 37

Πίσω φρένο... αυτός ο άγνωστος! Empty
ΔημοσίευσηΘέμα: Πίσω φρένο... αυτός ο άγνωστος!   Πίσω φρένο... αυτός ο άγνωστος! Icon_minitimeΚυρ Ιουλ 17, 2011 10:48 pm

Η χρήση του πίσω φρένου που παραγνωρίζεται συχνά απ’ τους αναβάτες μπορεί να μας φανεί χρήσιμη σε μια σειρά από καταστάσεις. Αν ρωτήσετε διάφορους μοτοσικλετιστές πόσο και πότε χρησιμοποιούν το πίσω φρένο, θα πάρετε μια σειρά από αντιφατικές απαντήσεις: απ’ αυτούς της παλιάς σχολής που χρησιμοποιούν μόνο ή κυρίως το πίσω φρένο, μέχρι αυτούς που ούτε καν το αγγίζουν. Η σωστή χρήση σε καθημερινή οδήγηση βρίσκεται κάπου ανάμεσα σ’ αυτές τις ακραίες περιπτώσεις. Αλλά για μια χρήση που δεν στοχεύει ακριβώς στην ακινητοποίηση της μοτοσικλέτας όσο στον έλεγχό της το πίσω φρένο μπορεί να έχει θαυματουργά αποτελέσματα, αν χρησιμοποιηθεί επιδέξια.

Εξοικείωση με το πίσω φρένο

Για να κατακτήσετε αυτήν την επιδεξιότητα πρέπει πρώτα να είστε εξοικειωμένοι με το πίσω φρένο της μηχανής σας, πόσο δυνατό ή αδύναμο είναι και πόσο επηρεάζεται από τη μεταφορά βάρους. Πρώτα απ’ όλα βεβαιωθείτε ότι όλα είναι στη θέση τους και λειτουργούν άψογα. Το πεντάλ του πίσω φρένου θα πρέπει να είναι σε μια απόσταση ορισμένων χιλιοστών από το πόδι σας, καθώς κάθεστε σε μια φυσική και άνετη στάση στη μοτοσικλέτα σας, έτσι ώστε να είναι μακριά μεν (για να μην ακουμπάει το πόδι σας πάνω του χωρίς να το καταλαβαίνετε) αλλά όχι πολύ μακριά δε (για να έχετε μια άμεση πρόσβαση στο φρένο). Σε ένα μεγάλο άδειο χώρο μια καλή και στεγνή μέρα (π.χ. σε ένα μεγάλο πάρκινγκ με καλή άσφαλτο ή σε έναν αντίστοιχο ανοιχτό χώρο) πειραματιστείτε προσπαθώντας με χαμηλές ταχύτητες να φρενάρετε εντελώς τη μηχανή σας χρησιμοποιώντας μόνο το πίσω φρένο (στην αρχή απαλά και σιγά-σιγά όλο και πιο αποφασιστικά). Αν το φρένο μπλοκάρει (κάνει την πίσω ρόδα να σταματήσει να κυλά) κάποια στιγμή, κρατήστε το πατημένο μέχρι να σταματήσετε εντελώς. Αν αφήσετε το φρένο όσο διολισθαίνετε (δηλ. γλιστράτε) και οι τροχοί έχουν βγει απ’ τη γραμμή, θα σας ρίξει τόσο γρήγορα ώστε να πείτε «Ουπς»! Πειραματιστείτε με το συμπλέκτη πατημένο ή χωρίς να πατάτε το συμπλέκτη για να δείτε πόσο αλλάζει η δυναμική. Χωρίς να κρατάτε πατημένο το συμπλέκτη θα έχετε περισσότερο έλεγχο στο φρένο κι επίσης θα μειωθεί η πιθανότητα να μπλοκάρει. Προσέξτε πώς το πίσω μέρος της μηχανής «κάθεται» όταν πατάτε το πίσω φρένο. Η γεωμετρία του ψαλιδιού τραβάει τη μηχανή κάτω κατά το φρενάρισμα, κάτι που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε προς όφελός σας.

Πίσω και μπροστά φρένο μαζί

Τώρα ας βάλουμε και το μπροστινό φρένο στη διαδικασία. Θα παρατηρήσετε ότι όσο πιο πολύ μπροστινό φρένο χρησιμοποιείτε τόσο λιγότερο αποτελεσματικό και δύσκολο στη χρήση γίνεται το πίσω φρένο. Θα μπλοκάρει τώρα πιο εύκολα καθώς η μεταφορά βάρους μπροστά αποφορτίζει τον πίσω τροχό. Γι’ αυτό πολλοί αναβάτες σε
track days χρησιμοποιούν μόνο το μπροστινό φρένο κι αυτό γιατί χρησιμοποιούν τόσο πολύ το μπροστινό που η πίσω ρόδα είναι σχεδόν στον αέρα, καθιστώντας ανούσια κι αναποτελεσματική τη χρήση του πίσω φρένου. Σε μια συνήθη όμως μέρα στο δρόμο χρησιμοποιούμε κυρίως το μπροστινό φρένο και λίγο το πίσω. Αν χρησιμοποιήσουμε, έστω και λίγο, το πίσω φρένο μας βοηθά να χαμηλώσουμε το κέντρο βάρους και να επιτύχουμε σταθερότητα που θα μας επιτρέψει να φρενάρουμε ακόμα πιο δυνατά, όπως π.χ. σε μια περίπτωση φρένων-πανικού. Αν η κατάσταση το επιτρέπει, μπορούμε να πατήσουμε το πίσω φρένο μισό δευτερόλεπτο πριν το μπροστινό, κάνοντας ακόμα πιο ομαλά τα πράγματα. Γενικά εδώ πρέπει κανείς να πειραματιστεί γύρω απ’ τις βασικές αυτές αρχές και να δει τι τον βολεύει περισσότερο.

Άλλα κόλπα με το πίσω φρένο

Πάμε τώρα σ’ αυτές τις περιβόητες τεχνικές με το πίσω φρένο. Ας υποθέσουμε ότι βρίσκεστε σε μια στροφή με πολύ μεγαλύτερη ταχύτητα ή ότι η στροφή αυτή αρχίζει και κλείνει (κάτι που πιθανώς δεν είχατε προβλέψει). Αν κλείσετε το γκάζι και πατήσετε το μπροστινό φρένο, θα φορτίσετε πολύ το μπροστινό και θα πιέσετε ακόμα περισσότερο τη δουλειά του εμπρός ελαστικού με αποτέλεσμα την πτώση. Αντίθετα, αν κρατήσετε σταθερό το γκάζι και πιέσετε ελαφρά το πίσω φρένο, μπορείτε να πετύχετε αυτήν την επιθυμητή μείωση ταχύτητας (που δεν είχατε στη στροφή από λάθος εκτίμηση) κι έτσι να σας βοηθήσει να κλείσετε τη γραμμή σας. Σ' αυτές τις περιπτώσεις το πίσω φρένο είναι ο καλύτερος τρόπος να ρυθμίσετε την ταχύτητά σας από ό,τι το μπροστινό φρένο ή και το γκάζι. Με σταθερό γκάζι και χωρίς να κρατήσετε πατημένο το συμπλέκτη θα δείτε ότι έχετε ένα εκπληκτικό ποσοστό ελέγχου μόνο με το πεντάλ του πίσω φρένου. Αυτό εφαρμόζεται με ακόμα καλύτερα αποτελέσματα σε μια στριφτερή κατάβαση, όπου ακόμα και με σταθερό γκάζι η μηχανή θα επιταχύνει κατεβαίνοντας. Με τον έλεγχο όμως απ’ το πίσω φρένο θα μπορείτε να αποφύγετε να πατήσετε το μπροστινό για να μειώσετε ταχύτητα, κάνοντας ακόμα μεγαλύτερη τη μετατόπιση βάρους μπροστά και κινδυνεύοντας, καθώς το μπροστινό είναι ήδη φορτισμένο απ’ την κατηφορική κλίση του δρόμου.

Πηγή: http://www.sportrider.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
 
Πίσω φρένο... αυτός ο άγνωστος!
Επιστροφή στην κορυφή 
Σελίδα 1 από 1

Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτήΔεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
NeverLost RC Kos Island :: RIDER :: Ασφαλής Οδήγηση Αναβάτη-
Μετάβαση σε: